środa, 7 września 2016

Kasza gryczana? Dlaczego nie!

Witajcie ;)
Ostatnio podałam Wam świetny przepis na zapiekankę z kaszy gryczanej :)
Dlaczego wybrałam kaszę a nie makaron?
Oto przedstawiam Wam właściwości kaszy gryczanej, które mnie przekonały do wykorzystania jej:
1. Jej skład aminokwasowy jest najkorzystniejszy ze wszystkich zbóż. Gryka również nie zawiera glutenu, dlatego osoby cierpiące na celiakię mogą ją spokojnie spożywać.
2. Węglowodany zawarte w kaszy to węglowodany złożone (skrobie) :) jest więc idealna dla osób dbających o szczupłą sylwetkę.
3. Kasza gryczana dostarcza błonnika pokarmowego, który wspomaga pracę przewodu pokarmowego.
4. Kasza gryczana jest bogatym źródłem witamin z grupy B, co więcej w gryce znajdują się białka, które wiążą witaminę, dzięki czemu jest lepiej przyswajana przez organizm. W gryce znajdziemy również niacynę, kwas foliowy i witaminę E.
5. Składniki mineralne dostarczane przez grykę to: magnez, cynk, miedź, potas, fosfor oraz żelazo :)
6. Kasza gryczana zawiera związki przeciwutleniające (flawonoidy). Polifenole zawarte w gryce wykazują działanie przeciwnowotworowe, przeciwmiażdżycowe, przeciwzapalne oraz zapobiegają kruchości naczyń krwionośnych.
7. Kasza gryczana ma jeszcze jedną właściwość wartą zwrócenia uwagi, a mianowicie wykazuje działanie lekko alkalizujące na ludzki organizm.

Mam nadzieję, że teraz Was przekonałam do tego produktu.
Polecam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz